Dans(k)

Jag har alltid tyckt om dans. All sorts dans. Isdans, konstdans, tävlingsdans, full sula i nattklubben på Arken. Yeah!

Kanske för att jag har så dålig kroppskontroll.

När jag dansar är vi i alla fall sams, kroppen och jag.

Så länge ingen försöker styra oss, alltså.

En helt annan sak.

Den danske poeten Niels Frank muntrar upp mej just nu. Hans tretton haiku med blå tjurar är något av det roligaste jag läst i poesiväg. Som exempelvis i Musikalisk haiku:

"Bilarna susar och vindharpan
knäpper sin melodilösa melodi.
Den blå tjuren smaskar"

Man kan inte bli annat än glad.

Kommentarer
Postat av: Katarina i Åttböle

Blå tjurar... inte trodde jag att det gick att skriva haiku om Belgian Blue. Där ser man! :)

2011-01-21 @ 19:18:59
Postat av: Mia (snettmittemot)

Du borde testa Zumba, så medryckande och kul!

2011-01-21 @ 19:23:02
Postat av: Anonym

Jodu, Katarina! Belgian Blue är som gjorda för haiku!

Jag vet, Mia. Skulle förmodligen tycka zumba är jättekul. Men tiden, tiden!

2011-02-16 @ 12:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0