Min vilja

Min vilja växte i skogen. Djupt inne bland de stora granarna. Jag gick runt en sjö och över ett berg, jag följde varenda stig som fanns, men min vilja hittade jag inte. Kanske var den en ett skyggt djur, en varg på vandring med skräck för varje uns av människovittring. Kanske var den ett rådjur med spetsade öron, lystrande efter varje litet ljud som kunde varsla fara. Jag gick runt en sjö och över ett berg, och ingen mötte jag. Ingen utom jag hade en vilja som växte i skogen. Det är därför folk drar förbi så fort, passerar som suddiga figurer och jag ropar kärlek! men jag hör inte svaret för jag går i skogen och söker min vilja.


Kommentarer
Postat av: Tom Karlsson

Jag medger att jag fuskade en aning, men mitt svar är: Janet Frame. Som straff, eller belöning, för fusket lovar jag att läsa henne.

2011-01-17 @ 11:56:04
Postat av: Poetcarina

Noterat, kära Tom!

2011-01-17 @ 14:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0